Zielony koktajl na śniadanie

Tak właśnie wyglądają od pewnego czasu moje śniadania. Victoria Boutenko będąca guru witarian twierdzi, że zielone koktajle to wspaniały zastrzyk energii a ja w pełni się z nią zgadzam. Myśl o spróbowaniu surowej diety chodzi za mną już pewien czas i czekam na odpowiedni moment by spróbować jej przynajmniej przez miesiąc. Zielone koktajle towarzyszą mi podczas pierwszego i drugiego śniadania i okazuje się, że warzywa i owoce można miksować w przeróżnych konfiguracjach. Nie ma sensu mieszać zbyt wielu owoców (lub warzyw) bo smak robi się nijaki, warto połączyć trzy-cztery składniki. Na początek zacznij tak:

3 pomarańcze

2 banany

2 kiwi

2 łyżeczki sproszkowanego jęczmienia

1 płaska łyżka nasion chia (szałwii hiszpańskiej, opcjonalnie)

pół szklanki wody

Owoce obierz, pokrój i zmiksuj. Ja używam zwykłego blendera zwanego żyrafą. Pij przez słomkę małymi łykami, delektując się smakiem. Nie wypijaj koktajlu jednym haustem, bo odbierzesz sobie całą przyjemność, jaką jest takie śniadanie. I jak smakowało?

DSC_0051DSC_0057

6 thoughts on “Zielony koktajl na śniadanie

  1. Widze, ze slomka z Ikei;-)
    Bardzo fajny post. Ja zazwyczaj robie smooihies z samych owocow, ale czasem dodaje swiezy szpinak i takie tez mi smakuja:-)

    Lubię to

Skomentuj

