Pierogi z kaszą jaglaną

Tydzień temu rozkoszowałam  się smakiem pierogów z grzybami, a dziś moje podniebienie znów jest zachwycone! Pierogi kocham od wielu lat, kaszę jaglaną dopiero od kilku, a dziś połączyłam jedno z drugim. Nie marudząc więcej, podaję Ci przepis na pyszne pierogi (30 sztuk), zrób je jeszcze dzisiaj!

CIASTO:

2 szklanki mąki (dziś użyłam pszenną, ale zazwyczaj robię z jasnej orkiszowej)

1/2 łyżeczki różowej soli himalajskiej

1/2 szklanki ciepłej wody

2 łyżki oleju (użyłam olej rzepakowy)

garstka mąki do posypania stolnicy

Wszystkie składniki połącz w misce lub na stolnicy, wyrób je dokładnie i zostaw w lodówce na pół godziny.

FARSZ:

1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej

2 czerwone cebule

250 g twarogu

różowa sól himalajska

świeżo mielony czarny pieprz

1/2 łyżeczki majeranku

szczypta kurkumy (kurkuma i pieprz to bardzo zgrana para!)

Kaszę jaglaną podpraż na patelni a następnie ugotuj do miękkości i wystudź. Cebulę posiekaj drobno i podsmaż na mocno rozgrzanym tłuszczu.

Pokruszony twaróg, kaszę jaglaną i cebulę włóż do miski i dokładnie wymieszaj, ja użyłam tłuczka do ziemniaków. Dodaj sól, kurkumę, majeranek i sporo pieprzu- smak ma być wyrazisty i pikantny.

Ciasto podziel na dwie części, jedną pozostaw pod przykryciem. Wałkuj cienkie ciasto i szklanką wykrawaj kółka. Lep pierogi i wrzucaj do wrzącej, osolonej wody. Zamieszaj. Gdy wypłyną na wierzch, gotuj je jeszcze przez 3-4 minuty. Podawaj gorące lekko oprószone pietruszką i pieprzem lub odsmażone na gorącym tłuszczu.

Jedz, ciesz się, mlaskaj z zadowolenia!

DSC_0373DSC_0375DSC_0382

3 thoughts on “Pierogi z kaszą jaglaną

Skomentuj

