Mydełka ziołowe jak pralinki

Mam ostatnio trochę mniej czasu, ale staram się przynajmniej trzy lub cztery razy w tygodniu przygotować coś na ząb, żeby podać Ci przepis tutaj. Kilka dni temu, przeglądając encyklopedię zielarską natrafiłam na przepis na ziołowe mydełka. Nie czekałam długo, kupiłam kostkę mydła, suszone zioła i spróbowałam zrobić je po swojemu. Wniosek? Na pewno następnym razem użyję mydło wegańskie (może Alterra?), ponieważ „Biały Jeleń”, którego użyłam do zrobienia moich mydełek, wegański nie jest, niestety. Tak czy inaczej moje pierwsze ziołowe mydełka prezentowały się tak:

Mydełko z płatkami owsianymi i suszoną lawendą:

DSC_0254Mydełko z płatkami owsianymi i płatkami nagietka: DSC_0250DSC_0253Pytasz, jak zrobić takie mydełka?

Kostkę mydła (wybierz, czy użyjesz mydło wegańskie czy nie) zetrzyj na tarce o grubych oczkach. W międzyczasie zaparz czubatą łyżkę suszonej lawendy w pół szklanki wrzącej wody, odstaw na 20 minut.

Mydło rozpuść w kąpieli wodnej, mieszaj do czasu, aż nie będzie wyczuwalnych grudek. Dodaj 3-4 łyżki lawendowego naparu, 2 łyżki płatków owsianych i 2 łyżki odsączonych lawendowych kwiatów. Wymieszaj i odstaw na kilka minut do wystygnięcia.

Nabieraj łyżkę masy i formuj w dłoniach niewielkie kulki. Odkładaj na papier do pieczenia, aż całkiem wystygną i stwardnieją. Ja odczekałam całą noc, aż będą odpowiedniej konsystencji i już na drugi dzień używałam.

Z kostki mydła i ziół zrobiłam 12 kulek trochę większych od Raffaello 🙂

Zamiast lawendy możesz użyć rozmaryn, wrzos, nagietek lub pokrzywę.

2 thoughts on “Mydełka ziołowe jak pralinki

Skomentuj

