Ciasteczka z mąki jaglanej z miodem i suszonym berberysem

Otwieram jedną gazetę: przepis na ciasteczka. Przeglądam vegespot.pl i co widzę? Przepis na ciasteczka. Pisze do mnie przyjaciółka i co mi przysyła? Owszem, przepis na ciasteczka. Co to jest, festiwal ciasteczek? Ohh, w końcu uległam. Poszłam do kuchni i kilka dobrych minut szperałam w koszu ze składnikami: to dobre, tamto dobre, to się przyda, okej a tym zagęszczę, ooo może jeszcze to? Poszło szybko: miska, mąka, dodatki, ciap ciap ciap – staruszek mikser jeszcze daje radę! Siup wzorki, fru do piekarnika, a teraz mlask, mlask, mlask. Mam propozycję: Ty też zrób dziś ciasteczka! 🙂

Składniki:

1 szklanka mąki jaglanej

1 szklanka mąki pszennej

0,5 szklanki płatków jaglanych

2 łyżki suszonego berberysu

2 łyżki rodzynków

1 łyżka wiórków kokosowych

3 łyżki oleju

1 płaska łyżeczka sody

1/4 łyżeczki kurkumy

2 łyżki miodu (lub innego słodziwa, które lubisz)

łyżeczka masła klarowanego

zimna woda

Do miski wsyp mąkę pszenną, mąkę jaglaną, płatki jaglane, berberys i rodzynki, wiórki kokosowe, kurkumę i sodę. Wymieszaj. Dodaj olej, masło, miód i delikatnie wymieszaj całość mikserem, aż powstanie ciasto mające konsystencję kruszonki. Dolewaj zimną wodę i miksuj jednocześnie ciasto, aż będzie elastyczne, ale nie lejące się. W razie gdyby było za rzadkie śmiało dosyp płatków jaglanych.

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.

Formuj z ciasta duże kulki, spłaszczaj lekko i wycinaj ulubione wzorki. Układaj na kratce wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz 15 minut.

Wystudź.

Jedz, mlaskaj i oblizuj palce.

Pyszna niedziela, prawda? DSC_0276DSC_0282

4 thoughts on “Ciasteczka z mąki jaglanej z miodem i suszonym berberysem

    • Ja jestem mile zaskoczona, bo mąkę kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością za około 4 zł, a płatki w…osiedlowym sklepie! Ha! za 3,20 🙂
      Wcześniej sama mieliłam kaszę jaglaną, ale nie zawsze mam czas, więc paczkę takiej mąki dobrze jest mieć pod ręką 🙂

      Polubienie

Skomentuj

