Powidła śliwkowe z kakao, goździkami i cynamonem

W weekend zostałam zaproszona na Wielkie Zrywanie Śliwek. Dziarsko wdrapałam się na drabinę aby zrywać te piękne owoce. Oczami wyobraźni widziałam już bulgoczące w garnku powidła pachnące cynamonem i goździkami… Fakt, nazbierałam trzy duże wiaderka! Od razu po powrocie do domu wzięłam się za mycie, drylowanie, krojenie i smażenie. Dzięki temu jestem dobrze zaopatrzona na zimę, będę miała z czym jeść na śniadania ukochaną kaszę jaglaną ❤ Rok temu pierwszy raz zrobiłam śliwki z kakao, w tym roku dopieściłam przepis, który podaję Ci poniżej:

4 kg słodkich śliwek (Masz możliwość wybrać się do sadu znajomych? Jedź! Korzystaj! Zrywaj niepryskane śliwki!)

łyżka goździków

łyżeczka mielonego cynamonu

4 płaskie łyżki kakao

Pracę musisz rozłożyć na trzy dni. Pierwszego dnia umyj śliwki, pokrój na połówki usuwając pestki, włóż do dużego garnka i zalej szklanką wody. Duś na małym ogniu przez 45 minut, często mieszając aby się nie przypaliły. Odstaw na 24 godziny.

Drugiego dnia duś śliwki przez godzinę, często mieszając.

Trzeciego dnia duś śliwki przez godzinę, dodaj cynamon i goździki. Jeszcze ciepłe powidła zblenduj na gładką masę, stopniowo dodawaj kakao. Zagotuj.

Powidła włóż do wyparzonych słoików, mocno zakręć i odwróć zakrętką w dół. Ja pasteryzowałam je przez 10 minut.

Śliwkowe powidła z kakao możesz używać do deserów, kaszy jaglanej, owsianek. Najlepiej smakują zimą. Smacznego! plumsDSC_0151DSC_0157

13 thoughts on “Powidła śliwkowe z kakao, goździkami i cynamonem

  1. Czekośliwka, lubię 🙂 Jakoś nie mam serca do przetworów, ale lubię sobie tak dosmaczać mus śliwkowy robiony na bieżące zjedzenie

    Polubienie

    • Ja pokochałam robienie przetworów całkiem niedawno i teraz strzygę uszami, gdy jest na to sezon 🙂 Jutro robię drugą serię czekośliwki, tym razem z chilli, zobaczymy co to wyjdzie na stwór!

      Polubienie

Skomentuj

