Drożdżowe bułeczki z rukolą

Miniony weekend spędziłam…na drabinie. Zostałam zaproszona na Wielki Zrywanie Śliwek! Zabawa była przednia, a efektem przywiezienie do domu kilku wiaderek pysznych, słodkich śliwek. Cały wieczór drylowałam, smażyłam, wąchałam i oblizywałam się na samą myśl o śliwkowych przetworach. Aby oderwać się na chwilę od tych uroczych owoców, zarobiłam ciasto drożdżowe (sprawdzone, wegańskie- dzięki Zosi z Otwartych Klatek, która przepis podaje tutaj) i upiekłam bułeczki z rukolą. Jeśli masz chęć ich spróbować, składniki na 9 sztuk znajdziesz poniżej:

1 szklanka posiekanej drobno rukoli

pół szklanki wody

2 szklanki mąki

4 łyżki oleju rzepakowego

1 płaska łyżka cukru (lub 2 łyżki miodu)

szczypta soli

7 g drożdży

Posiekaną rukolę zmiksuj z pół szklanki wody.

Mąkę, olej, sól, drożdże,cukier (lub miód) i zmiksowaną rukolę wymieszaj razem i wyrabiaj energicznie, aż ciasto będzie odchodziło od ręki. Zostaw pod przykryciem na godzinę, po tym czasie powinno zwiększyć objętość.

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni, z ciasta uformuj zgrabne kulki, ułóż na papierze do pieczenia i włóż do piekarnika na około 20 minut, aż będą rumiane.

Jeśli do ciasta dodasz miód, bułki będą lekko słodkie i możesz śmiało zjeść je z samym masłem lub…powidłami śliwkowymi, na które przepis znajdziesz w następnym wpisie.

To co, pieczesz? Smacznego!DSC_0143DSC_0144DSC_0148

One thought on “Drożdżowe bułeczki z rukolą

Skomentuj

