Marynowane podgrzybki

Nie będę zanudzała Cię historią o tym, dlaczego nienawidziłam chodzić na grzyby. Najważniejsze jest to, że dwa tygodnie temu całkowicie odczarowałam to zajęcie i dziś po raz trzeci w życiu (a drugi z wielką przyjemnością) zaopatrzona w wiaderko, nożyk i kalosze wyruszyłam po 5 rano do lasu na grzybobranie. Efekty widać poniżej. Upłynęły niecałe dwie godziny zbierania, a ja miałam wiaderko pełne brązowych pięknych podgrzybków i musztardowo-żółtych kurek. Dumna i blada ze swojego wyczynu zabrałam łup do domu i część grzybów włożyłam do piekarnika aby je ususzyć, z  części zrobiłam smażonkę, a najmniejsze okazy zamarynowałam w occie. Wiem doskonale o tym, że taki ze mnie grzybiarz jak z koziej rzyci waltornia, ale zamierzam nabierać doświadczenia! Domyślam się, że Ty potrafisz przygotować grzyby na sto różnych sposobów i marynowane podgrzybki nie robią na Tobie większego wrażenia, dlatego dzisiejszy wpis jest podyktowany przede wszystkim chęcią pochwalenia się czymś, co dopiero zaczynam poznawać. A Ty co robisz z grzybów? Zapraszam Cię do kącika chwalipięty, możesz śmiało pisać w komentarzu. A oto moje dzisiejsze zbiory:DSC_0072DSC_0073DSC_0066DSC_0063DSC_0013A tutaj są zamarynowane podgrzybki ❤

Marynatę zrobiłam ze składników zapisanych pod zdjęciemDSC_0077

4 szklanki wody

250 ml octu 10%

3 liście laurowe

mała cebula

łyżeczka białej gorczycy

pół łyżeczki soli

szczypta cukru

8 kulek pieprzu czarnego

Do garnka wlałam ocet, wodę i dodałam pieprz, sól, cukier, gorczycę, posiekaną cebulę i liście laurowe. Doprowadziłam do wrzenia i gotowałam 3 minuty. Umyte wcześniej grzyby włożyłam do wyparzonych słoików, zalałam marynatą i porządnie zakręciłam. Pasteryzowałam 15 minut.

Nie mogę doczekać się otwarcia słoików! ❤

3 thoughts on “Marynowane podgrzybki

  1. Jakim cudem?! Ja byłam chyba już z 4 razy na grzybach i za pierwszym zebrałam 9 maślaków (z jednego miejsca). To by było na tyle…
    Tylko pozazdrościć! 🙂 Aż się zmotywowałam. Pójdę jeszcze raz!

    Polubienie

Skomentuj

