Zupa-krem z kalarepki i świeżego koperku

Kto lubi świeży koperek, ręka w górę! Ja lubię. Dodaję go do zup, kotletów, sosów i surówek. Dziś dopadła mnie myśl, że powoli kończy się lato i trzeba jak najlepiej wykorzystać pyszny letni dar: kalarepkę. Dzięki temu, że znajomi prowadzą na osiedlu eko-warzywniak, zaopatrzyłam się w piękną kalarepkę i zabrałam się do pracy. Efektem jest zupa-krem pachnąc tak, że nie mogąc się powstrzymać nalałam sobie porcję i jedną ręką piszę ten post, a w drugiej trzymam łyżkę i wcinam zupę. Zachęcam Cię dziś: zrób krem z kalarepki, zatrzymaj lato! Będziesz potrzebować:

3 kalarepki (bez liści) pokrojone w kostkę

1 litr bulionu warzywnego (u mnie ze świeżym lubczykiem, ach!)

1 duża posiekana cebula

1 pęczek świeżego, posiekanego, pachnącego koperku

sól różowa himalajska

świeżo mielony czarny pieprz

3 łyżki masła klarowanego

3 łyżki soku z cytryny

(opcjonalnie: 3 łyżki jogurtu naturalnego)

Posiekaną kalarepkę podsmaż na maśle klarowanym aż zmięknie, dodaj cebulę i duś, aż cebula się zeszkli. Wlej bulion, gotuj 15 minut na niewielkim ogniu. Wrzuć posiekany koperek, dopraw solą i pieprzem. Zagotuj. Na koniec dodaj sok z cytryny oraz, jeśli jadasz i lubisz, jogurt naturalny. Gdy zupa lekko przestygnie, zblenduj ją na gładki krem. Proszę, letni obiad jak znalazł. Miłego poniedziałku! DSC_8215DSC_8209

 

 

9 thoughts on “Zupa-krem z kalarepki i świeżego koperku

Skomentuj

