Kiełki, czyli zrób sobie ogródek (na parapecie)

Oh, jak ja zazdroszczę! No, zazdroszczę! Właściwie to powinnam siedzieć cicho, bo zazdrość to nie dość niechlubna cecha, ale tym razem nie mogę się powstrzymać i otwarcie się do tego przyznaję: otóż zazdroszczę ludziom, którzy mają mały, maleńki, najmniejszy nawet kawałek własnego ogródka. Mogą posadzić pomidory, bazylię, szałwię lub co tylko zapragną. Ja na razie takich możliwości nie mam i zieleninę trzymam po prostu w doniczkach na parapecie oraz w kiełkownicy. Pytasz, co to za sprzęt? Otóż jest to plastikowe, kilkuwarstwowe naczynie, w którym możesz stworzyć swój własny mini-ogródek i zasiać tam rzeżuchę, kiełki brokuła, kiełki słonecznika, kiełki lucerny albo fasoli mung. Moja przygoda z kiełkowaniem rozpoczęła się, gdy jeszcze byłam przedszkolakiem. Babcia hodowała na niewielkim talerzyku kiełki rzeżuchy, później ścinała je i pakowała do moich kanapek. Później już sama, zafascynowana hodowałam rzeżuchę, potrafiłam jeść ją samą bez dodatków. Kiełkownicę kupiłam rok temu i dzięki temu mam pyszną zieleninę na wyciągnięcie ręki, cały rok. Kiełkami brokuła dekoruję kotlety z ciecierzycy, rzeżuchę wkładam do kanapek, a kiełki lucerny wrzucam do surówek i sałatek. O właściwościach kiełków możesz przeczytać na stronie, na którą ja też często zaglądam, link znajdziesz tutaj Ach, i jeszcze pochwalę się częścią mojej małej hodowli tej bomby witaminowej, ha!

Oto rzeżucha, czyli pieprzyca:

unnamedKiełki fasoli mung:kiełkiMój faworyt, czyli kiełki brokuła: kielki

4 thoughts on “Kiełki, czyli zrób sobie ogródek (na parapecie)

  1. Właśnie moja kiełkownica leży gdzieś zapomniana i przypomniałaś mi, że ostatnio o niej myślałam ale jednak nie wyciągnęłam jej znów. Kiełki to najlepsze co może być. 🙂

    Polubienie

  2. Jeśli w przyszłym roku zdecyduję się na posadzenie jakiś warzyw u babci, to się mogę podzielić grządkami – to jest na Scaleniowej więc mogłybyśmy razem jeździć pielić :p

    Polubienie

Skomentuj

