Wegańskie kotlety mielone z fasoli z sosem sambal oelek

Kiedy ma się dobrych sąsiadów, można liczyć na to, że obojętnie o której godzinie się do nich zajrzy poczęstują odjętym sobie od ust pierogiem z kapustą, włączą i wspólnie obejrzą ulubiony serial, w czeluściach lodówki znajdą zimne piwo albo zrobią niespodziankę i podzielą się sprawdzonymi, starymi przepisami Teściowej. I to nie byle jakimi przepisami, bo wśród zapisków, jak zrobić karkówkę lub upiec pasztet, znalazłam konkretne wskazówki, jak zrobić np. kotlety mielone z fasoli, kotlety pieczarkowe z soją oraz soczewicowe z kaszą gryczaną. Dostałam skopiowane przepisy i dziś mogłam zaszaleć w kuchni. Do tej pory z fasoli robiłam pastę do chleba lub pasztet, dlatego przyszła pora na debiut kotletowy i oto są, pięknie usmażone. Zrób je dziś na obiad, zachęcam! Składniki na 12 kotletów:

1 szklanka suchej fasoli jaś, namoczonej na noc i ugotowanej do miękkości

1 duża duszona cebula

2 łyżki oleju

2 ząbki czosnku

3/4 szklanki płatków owsianych

1-2 łyżki lnu mielonego

łyżeczka majeranku

kilka listków świeżej bazylii

sól różowa himalajska

świeżo mielony czarny pieprz

4 łyżki ziaren sezamu

Ugotowaną fasolę odcedź i wystudź. Dodaj dwie łyżki oleju, czosnek i przyprawy. Zmiel całość na gładką masę. Płatki owsiane zalej gorącą wodą i zostaw na 10 minut do napęcznienia. Masę z płatków dodaj do fasoli wymieszanej z duszoną cebulą przyprawami. Dodaj len mielony. Całość dokładnie wymieszaj. Odstaw masę na 15-20 minut, następnie formuj niewielkie kotlety, obtaczaj w ziarnach sezamu i smaż na złoty kolor na rozgrzanym oleju.

Ja zjadłam fasolowe kotlety z niewielką ilością sosu sambal oelek, ale myślę, że równie dobrze będą smakowały z wyraźnym w smaku sosem czosnkowym lub ostrym sosem pomidorowym. W takim razie do dzieła! DSC_8166DSC_8173DSC_8174

6 thoughts on “Wegańskie kotlety mielone z fasoli z sosem sambal oelek

    • On jest bardzo słony, trzeba naprawdę malutko go używać. Podobno ryż dobrze tę słoność łagodzi. Dziś nie miałam czasu na inny sos, dlatego użyłam sambal oelek ze słoika, ale myślę, że te kotleciki będą cudne z sosem czosnkowym 🙂

      Lubię to

Skomentuj

