Pikantna zupa z tofu z makaronem ryżowym

Kiedy wróciłam do ojczyzny po kilkutygodniowej włóczędze okazało się, że w sklepach z owadem w kropki pojawiło się tofu! Byłam pewna, że już nie uda mi się go kupić, a tu dziś proszę, niespodzianka! Na sklepowej półce znalazłam trzy ostatnie opakowania i czym prędzej pochwyciłam je do swojego koszyka. Popędziłam do domu, ogarnęłam kuchnię i zabrałam się za gotowanie. Byłam okrutnie głodna! Po szybkim przeglądzie lodówki doszłam do wniosku, że najlepsza dziś będzie zupa. A jaka? Pikantna! I obowiązkowo z tofu, moim dzisiejszym łupem. Składniki na mój dzisiejszy obiad:

6 szklanek wody

pół kalafiora

100 g tofu (pół opakowania)

pół opakowania makaronu ryżowego

duża marchewka

cebula

3 łyżki octu balsamicznego

2 łyżki posiekanej natki pietruszki

łyżka masła klarowanego

curry

sól, pieprz

liść laurowy

ziele angielskie

Do wody dodaj liść laurowy, masło klarowane, zgniecione ziele angielskie i zagotuj. Wsyp łyżeczkę soli (polecam różową himalajską), dodaj umytego kalafiora podzielonego na różyczki oraz pokrojoną w półplasterki cebulę. Gotuj 5 minut. Następnie dodaj marchewkę pociętą w długie pasma za pomocą obieraczki do warzyw. Gotuj 5 minut.

W międzyczasie zalej gorącą wodą makaron ryżowy i zostaw na 5 minut. Po tym czasie odcedź makaron i dodaj do gotującej się zupy.

Pokrojone w kostkę tofu polej octem balsamicznym i podgrzewaj na patelni 2-3 minuty. Dodaj tofu do zupy, gotuj jeszcze 10 minut, a w międzyczasie dodaj: curry (około 1/2 łyżeczki), szczyptę pieprzu, a na koniec pietruszkę.

Zostaw zupę na około godzinę, aby smaki się „przegryzły”. Przed zjedzeniem mocno podgrzej.

Jak smakowało? DSC_8132DSC_8135DSC_8130DSC_8129

Skomentuj

