Sałatka ziemniaczana z bobem i oregano

Jak się mówi na bób tam, gdzie mieszkasz? Ja od dziecka mówiłam „bób”, ale niedawno usłyszałam „bober”. Jak jeszcze można powiedzieć? Lubię bób i kiedy przychodzi lato, jem go na potęgę, najchętniej jeszcze gorący, prosto z garnka. Dziś rano kupiłam na bazarze pęczek świeżego oregano i od razu stanęła mi przed oczami smakowita sałatka, więc czym prędzej pobiegłam do kuchni. Ziemniaki, bób, jogurt grecki…raz dwa i mam niezły obiad. Jeśli masz chęć, to bierz się do działania:

5 ziemniaków

200 g bobu

3 łyżki jogurtu greckiego

sok z połówki cytryny

kilka listków świeżego oregano

przyprawa pomidorowo-czosnkowa z czosnkiem niedźwiedzim  (opcjonalnie)

różowa sól himalajska

świeżo mielony czarny pieprz

 

Ugotuj ziemniaki i bób Ziemniaki pokrój w ćwiartki. Jeśli skórka bobu jest dość twarda, możesz ją obrać. Ja tak zrobiłam, zostawiłam tylko zielony środek.

Przygotuj sos: jogurt grecki połącz z sokiem z cytryny, listkami oregano, solą, pieprzem, przyprawą. Polej ziemniaki i bób, wymieszaj. Zjedz, mlaskając z zadowolenia.DSC_8121

 DSC_8123

5 thoughts on “Sałatka ziemniaczana z bobem i oregano

Skomentuj

