Makaron z zielonym pesto

Rok temu o tej porze roku, będąc w Monachium miałam przyjemność kilka dni spędzić w niezwykłym miejscu. The Tent to fenomenalny i jedyny w swoim rodzaju kemping.  To właśnie tam po raz pierwszy nakarmiłam moich towarzyszy podróży makaronem z zielonym pesto. Było kupione w sklepie, ale zajadali się nim bardzo i prosili o więcej. Później znalazłam przepis na domowej roboty pesto, nie tylko bazyliowe ale też pietruszkowe, jarmużowe i pomidorowe. Od tamtego czasu unikam kupowania pesto w słoiku (bo po co mam jeść sztuczne dodatki?) i robię je sama. Część mogę zawsze zamrozić i wykorzystać w kryzysowej sytuacji, gdy dopadnie mnie chęć na zielony makaron. Dziś zrobiłam takie pesto, jakie lubię najbardziej. Orzeszki piniowe zamieniłam na słonecznik i oto jest:

szklanka pestek słonecznika

trzy duże garści listków bazylii

3 ząbki czosnku

3 łyżki startego sera cheddar

oliwa

sól, pieprz

Pestki słonecznika podpraż na patelni bez tłuszczu, aż lekko się zarumienią. Dodaj czosnek, ser cheddar i listki bazylii oraz oliwę (4-5 łyżek). Krótko zblenduj całość (można tez utrzeć wszystko w moździerzu, ja dziś nie miałam na to czasu), dopraw solą i pieprzem do smaku.

Makaron ugotuj w osolonej wodzie, odcedź, dodaj pesto i wymieszaj tak, aby pesto oblepiło cały makaron i jeszcze chwilę podgrzewaj wszystko w garnku, ciągle mieszając.

Przełóż na talerze i ciesz się smakiem!

A Ty jak robisz pesto? DSC_8099DSC_8106DSC_8108

6 thoughts on “Makaron z zielonym pesto

  1. Ee tam, nie bazyliowe, tylko pietruszkowe:) Rządzi pietruszkowe pesto:) Ulubione mego męża. Chętnie podzielę się z Tobą, Joasiu przepisem:P 🙂

    Polubienie

  2. Pietruszkowe pesto – PYCHA! My także robimy własne pesto (sklepowe mają przeważnie ser w składzie więc i tak odpadają). Nie robiliśmy jednak ze słonecznikiem, koniecznie musimy spróbować.

    Polubienie

Skomentuj

