Sałatka z młodych ziemniaków i orzechów włoskich

Tradycją jest u mnie kupowanie w każdy wtorek gazety z dodatkiem „Palce lizać”. Oglądam przepis, czytam i sprawdzam, gotując. Bywa tak, że przerabiam przepis, dodając ulubioną przyprawę albo zmieniam dodatki, jednak wczoraj przepis i dołączone do niego zdjęcie wyglądały tak smakowicie, że zaraz po pracy rzuciłam się w wir kuchennych szaleństw. Tak oto powstała sałatka według przepisu z „Palców”. Zjadłam ją i oczywiście oblizałam palce 🙂 Pędź po młode ziemniaki i rób tę pyszną sałatkę. Składniki:

500 g młodych ziemniaków

4 łyżki posiekanych włoskich orzechów

średnia cebula

połowa natki pietruszki

3 ząbki polskiego czosnku

sól (u mnie różowa sól himalajska)

świeżo mielony czarny pieprz

szczypta chilli

łyżka soku z cytryny+ 4 łyżki oliwy

Ziemniaki obrałam i ugotowałam tak, aby się nie rozpadły. Były półtwarde. Wystudź. W międzyczasie posiekaj orzechy włoskie, pokrój cebulę w cienkie półplasterki. Wystudzone ziemniaki pokrój w ćwiartki, posyp posiekanymi orzechami, posiekaną natką pietruszki oraz cebulą. Dodaj zmiażdżony czosnek. Posól, dodaj pieprz i chilli. Oliwę i sok z cytryny wymieszaj i polej nią sałatkę. Wymieszaj, przykryj i wstaw do lodówki. I jak ,smakowało? ObrazekObrazekObrazek

 

 

Skomentuj

