Ciasteczka owsiane z aronią

Czy jest możliwe uzależnienie się od słodyczy? W moim przypadku, tak! Kiedyś mogłam kilogramami pochłaniać wafle Grześki, czekoladę z okienkiem, michałki, krówki i co tam się jeszcze znalazło pod ręką, bez względu na porę dnia lub nocy. Półtora roku temu powiedziałam: basta! Z dnia na dzień przestałam jeść słodycze, w tym cudownym stanie trwam do dziś i nie zamierzam tego zmieniać. Po przetrwaniu pierwszych (najgorszych) trzech miesięcy zupełnie nie ciągnie mnie do słodyczy, co najwyżej zjadam kilka daktyli lub migdałów i kłopot z głowy. W międzyczasie nauczyłam się czytać etykiety, dzięki czemu dowiedziałam się, że nie jedząc batonów, wafli i czekolad omijam jakże uroczy z nazwy syrop glukozowo-fruktozowy, mleko w proszku albo utwardzone tłuszcze roślinne. Kiedy mam chęć zrobić coś na przegryzkę, mieszam mąkę pełnoziarnistą, płatki owsiane…ale zresztą, Czytelniku, zobacz sam:

szklanka płatków owsianych  (u mnie płatki owsiane górskie)

szklanka mąki razowej (np. orkiszowa)

3/4 szklanki mleka (spróbuj  użyć mleko roślinne)

łyżeczka sody

łyżeczka cynamonu

1/4 łyżeczki kurkumy

szczypta soli (np. sól różowa)

łyżka rodzynek i pół łyżki żurawiny suszonej

Płatki owsiane namocz w mleku przez kilkanaście minut, połącz z mąką, bakaliami, cynamonem, sodą, szczyptą soli i kurkumą. Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj, aż się połączą. Kratkę w piekarniku wyłóż papierem do pieczenia, rozgrzej piekarnik do 160-170 stopni, z powstałej masy uformuj 9 średniej wielkości kulek i spłaszcz je lekko dłonią. Piecz 20 minut i pozostaw do ostygnięcia.

Ponieważ ciastka nie są słodkie, połóż na wierzchu każdego z nich łyżeczkę ulubionego smarowidła z domowej spiżarni. U mnie na ciastkach wylądowała własnoręcznie przeze mnie przyrządzona zeszłego lata aronia z jabłkiem. Było pysznie!

PS. takie ciasteczka, ale dosłodzone możesz zobaczyć u wegAnki ObrazekObrazekObrazek

Skomentuj

