Batoniki muesli

W zamierzchłych czasach, dziecięciem będąc, oddawałam niemal wszystko za miskę muesli z mlekiem. Wręcz uwielbiałam wydłubywać stamtąd po kolei rodzynki, orzechy, wiórki kokosowe, a na koniec niczym odkurzacz pałaszowałam resztę. Później odkryłam batoniki zbożowe, które smakowały mi równie dobrze. Dwa lata temu, kiedy zaczęłam czytać etykiety i rozumieć, co jest w składzie tego co jem, całkowicie porzuciłam słodycze, w tym i batoniki muesli (w większości których niestety nad zdrowymi płatkami owsianymi króluje syrop glukozowo-fruktozowy, mleko w proszku i całkowicie utwardzony tłuszcz roślinny). W domu robiłam kilka razy granolę, ale jaka była moja radość, gdy znalazłam przepis na domowej roboty na batoniki muesli. Niewiele myśląc, podwinęłam rękawy, przywdziałam fartuszek w sikorki i ruszyłam do boju. Oto składniki potrzebne do zrobienia około 20 sztuk batoników:

3 szklanki płatków owsianych górskich

1/2 szklanki poppingu z amarantusa

2 garści płatków migdałowych

1/4 szklanki sezamu

1/3 szklanki ziaren słonecznika

1/2 szklanki rodzynek

3 łyżki maku

1/2 kubka posiekanych orzechów włoskich

słoik musu jabłkowego (najlepiej domowej roboty)

2 łyżki oleju

1 duża łyżka melasy (u mnie melasa burakowa)

1/2 łyżeczki mielonego cynamonu

Wszystkie suche składniki połącz razem, i wszystkie mokre razem. W dużej misce wymieszaj dokładnie suche i mokre składniki, aż się połączą. Rozgrzałam piekarnik do 180 stopni, a powstałą masę najpierw rozsmarowałam na desce na grubość około 2.5 cm. Masę położyłam na papierze do pieczenia i piekłam 20 minut, po czym zostawiłam do wystudzenia i stężenia na całą noc. Za przepis serdecznie chciałabym podziękować Edycie http://cobylonaobiad.blox.pl/2014/03/Batony-owsiane.html Moje batoniki zapakowałam w papier, przewiązałam zgrzebnym sznurkiem i rozdałam chętnym na zjedzenie ich. Mówili, że smakowało! ObrazekObrazekObrazek

4 thoughts on “Batoniki muesli

  1. Batoniki wyglądają bardzo pysznie i zdrowo. Ile to jest słoik musu jabłkowego? Z pewnością przygotuje takie batoniki.

    Polubienie

Skomentuj

