Sałatka z dzikiego ryżu i awokado

Danie z dzikiego ryżu chodziło za mną już od dawna, ale ciągle brakowało mi czasu na zrealizowanie planu. Wreszcie wczoraj zawzięłam się! Kupiłam paczkę ryżu w ukochanym osiedlowym warzywniaku i dzisiaj rano przystąpiłam do dzieła. Skorzystałam z przepisu Vegan Nerd, za co serdecznie Jej dziękuję. Jeśli masz więc chęć na spróbowanie czegoś nieziemskiego, pędź do kuchni i do dzieła. Na porcję sałatki dla dwóch osób użyłam:

pół szklanki dzikiego ryżu

1 awokado

pół bardzo drobno posiekanej papryczki chilli

2 ząbki czosnku polskiego (nie kupuj chińskiego, proszę)

2 cm korzenia imbiru

3 łyżki oliwy

3 łyżki ciemnego sosu sojowego

sok z połowy cytryny (nie miałam limonki, ale jeśli masz ją w lodówce to użyj śmiało)

1 łyżeczka cukru (u mnie cukier brzozowy)

4 łyżki wody

sól (u mnie różowa himalajska, prezent od teściowej, który obecnie testuję)

Do roboty! Pół szklanki ryżu zalej dwiema szklankami wrzącej wody i gotuj 20 minut (ugotowałam według przepisu na opakowaniu, czyli 1:4) i posól. Awokado przekrój na pół, wyjmij piękną pestkę, a skórkę obierz najzwyczajniej w świecie obieraczką do warzyw. Każdą połówkę awokado pokrój w plastry, dla mnie idealne są takie o grubości 4-5 mm. Kiedy ryż się gotuje masz czas na zrobienie dressingu:

Posiekaj bardzo drobno pół papryczki chilli, włóż do niewielkiego naczynia. Dolej 3 łyżki oliwy i 3 łyżki sosu sojowego, dodaj sok z cytryny lub limonki, zmiażdżone ząbki czosnku i starty na tarce imbir (najpierw obierz go ze skórki). Całość wymieszaj z łyżeczką cukru i 4 łyżkami wody. Dokładnie wymieszaj i odstaw do przegryzienia się.

Ugotowany ryż odcedź, wymieszaj z pokrojonym awokado i polej dressingiem.

Zjedz ze smakiem.

PS. Jestem zachwycona tym daniem. Co więcej, mój mięsożerny Mąż dwukrotnie poprosił o dokładkę (aj waj! to się nie zdarza zbyt często!) i tak się stało, że spałaszowaliśmy calutką porcję. Więcej awokado nie mam w domu, więc dziś repety nie będzie. No chyba, że wyślę do sklepu tego, któremu tak bardzo smakowała sałatka 😉

Wielkie dzięki dla Vegan Nerd za udostępnienie przepisu. ObrazekObrazekObrazek

2 thoughts on “Sałatka z dzikiego ryżu i awokado

Skomentuj

