Hummus!

Kilka lat temu, kiedy mieszkałam daleko stąd, uwielbiałam w drodze do pracy kupować w sklepie małe pudełeczko z jasnobeżową pastą w środku. Nie miałam pojęcia co to jest ciecierzyca, ale pasta smakowała mi obłędnie. Jadłam ją z paluszkami, krakersami, albo łyżeczką prosto z pudełka. Mogę śmiało powiedzieć, że hummus to była miłość od pierwszego wejrzenia! Od prawie dwóch lat hummus robię sama, ale zawsze dodawałam pastę sezamową kupioną w sklepie, jednak niedawno powiedziałam sobie: basta! zrobię własną pastę tahini. Trzymam ją w lodówce i dodaję do ciecierzycy. Jak zrobić tę pyszną pastę?

1 szklanka suchej ciecierzycy namoczonej na noc

3 ząbki czosnku

sok z połówki cytryny

3 łyżki pasty tahini

łyżka posiekanej natki pietruszki

pieprz, szczypta soli

 

Ciecierzycę ugotuj. Nie wylewaj wody, w której się gotowała! Powinno jej być 70-80 ml. Dodaj ząbki czosnku, pastę tahini i sok z cytryny. Wszystko razem przejedź blenderem tak, aby powstała gładka masa bez grudek. Dodaj posiekaną pietruszkę, pieprz i szczyptę soli. Miksuj do gładkości, w razie potrzeby dolej łyżkę zimnej wody.

Możesz zjeść hummus z pełnoziarnistym chlebem, krakersami, paluszkami lub marchewką pokrojoną w słupki. Ja czasami dodaję do niego jeszcze przyprawę z suszonymi pomidorami, bazylią, czarnuszką i czosnkiem niedźwiedzim. Pora na śniadanie! ObrazekObrazekObrazek

Skomentuj

